Detail

Resultaten Limburg Lonkt 2018

14 maart 2019

Resultaten Limburg Lonkt 2018

Via de Limburg Lonkt campagne zetten we influencers aan tot storytelling. Zo bereiken we gericht geselecteerde doelgroepen en vergroten we ons bereik. Door het inzetten van online marketing zetten we gericht in op nog meer bereik. De campagne versterkt het gewenste imago van de regio en versterkt samenwerkingen. 

Activiteiten in 2018

In februari hielden we een Bloggersevent in het Bonnefantenmuseum, voor diverse bloggers en instagrammers. De inspiratiesessie leverde nieuwe ideeën op, die we in 2018 omzetten in de praktijk. Om het bereik van de campagne te vergroten openden we in 2018 een Limburg lonkt Instagram kanaal en lanceerden we een volledig vernieuwde website. Ook realiseerden we een winactie in het magazine Happinez en was Limburg lonkt aanwezig op de twee toonaangevende influencer-events op het gebied van travel: de Bloggers UTD in Brussel en #storymakers in Amsterdam. In het voor- en najaar organiseerden we succesvolle influencertrips waaruit mooie, persoonlijke verhalen en beelden voortkwamen die niet alleen via de kanalen van de influencers, maar ook via @limburglonkt en limburglonkt.nl zijn terug te zien. De deelnemende influencers zijn inmiddels ambassadeurs van de regio te noemen. In 2019 zetten we dan ook in op een nog duurzamere samenwerking met deze ambassadeurs. Lees meer op de projectpagina.

Resultaten

  • Mediawaarde van ruim € 346.000 (kosten € 19.000)
  • Samenwerking met Maastricht Marketing
  • 25 blogs
  • 2 influencertrips: in voor- en najaar
  • 14 x bezoek van bloggers
  • 3625 social media posts met #limburglonkt
  • Doelgroep bereikt: 65% vrouw 25-54 jaar
  • Promotieactie voor Limburg lonkt op Pinkpop
  • 4811 pageviews op limburglonkt.nl (exclusief Pinkpop-actie: 8578 pageviews)
  • Duurzame samenwerkingen met (eu)regionale en nationale bloggers

Volg je ons al? Via @limburglonkt op Instagram delen we geluksmomentjes, rust en verrassingen uit de streek van #limburglonkt-gebruikers.  We roepen je op om ook zelf de hashtag #limburglonkt actief te gebruiken. Samen kunnen we het bereik vergroten en de regio op de kaart zetten. Profiteer mee met het bereik en de voordelen van Limburg lonkt!

Onderstaande beeldcredits (met de klok mee): 

@vlinderlin - @withkidsontheroad - @bijzonderplekje - @elianeroest