Detail

Limburg lonkt op Pinkpop

18 juni 2018

Limburg lonkt op Pinkpop

Tijdens het Pinkpop weekend heeft Limburg lonkt in opdracht van de Provincie Limburg de landingspage achter het wifi-netwerk en alle communicatie daaromheen verzorgd met als doel Limburg toeristisch op de kaart te zetten. De Pinkpop-bezoekers werden attent gemaakt op het gebruik van free-wifi en opgeroepen hun leukste foto’s te delen met #limburglonkt. Deze foto’s werden vervolgens via de ‘user generated content-tool’ Flowbox ingeladen op de landingspagina limburglonkt.nl/pinkpop waar men tevens op uitkwam wanneer ze zich hadden aangemeld op het wifi-netwerk.

Om ervoor te zorgen dat bezoekers daadwerkelijk hun foto’s deelden met #limburglonkt, is er een win-actie aan gekoppeld met 4 weekenden in Limburg als prijs. De 4 mooiste foto’s zijn inmiddels uitgekozen. Daarnaast zijn er verschillende kanalen ingezet om deze actie onder de aandacht te brengen zoals een pagina in de Pinkpop app, een advertentie in het programmaboekje, een video die tussen de optredens door op de grote schermen getoond werd en de verschillende social media van de regio-VVV’s. Op zaterdag 16 juni was er ter plekke een 'Limburg lonkt team' aanwezig met fotoattributen in de stijl van Pinkpop en Limburg lonkt. Zij hebben hiermee rondgelopen en bezoekers op de foto's gezet met hun eigen mobiele apparaat zodat deze foto's ook weer snel en gemakkelijk deelbaar werden.

Dit heeft geresulteerd in maar liefst 320 gedeelde Pinkpop-foto’s met #limburglonkt en 5.632 paginabezoekers. Aldus een geslaagde actie voor Limburg lonkt en de promotie van toeristisch Limburg.