Limburg Lonkt
We profileren Zuid-Limburg als de ‘geluksregio’ van Nederland aan de hand van een viertal verhaallijnen. Tijdens de campagne van 2018 zetten we influencers aan tot storytelling. Zo bereiken we gericht geselecteerde doelgroepen en vergroten we ons bereik. Door het inzetten van online marketing zetten we gericht in op nog meer bereik. De campagne versterkt het gewenste imago van de regio, vergroot het toeristisch marktaandeel, genereert economische impact en versterkt samenwerkingen.

Hoe kan ik in 2018 profiteren van Limburg lonkt?

Reclame anno 2018

Influencers delen hun ervaringen met hun eigen online publiek via blogs, vlogs en posts op social media als Instagram en Facebook. Reclame anno 2018, bovendien gericht op de lange termijn want de gemaakte content kunnen we cureren en in de toekomst blijven gebruiken. Via de campagne wordt de regio op een andere manier op de kaart gezet. De veelzijdigheid van Maastricht en Zuid-Limburg biedt veel mogelijkheden om thema’s, activiteiten weg van de gebaande paden en ondernemers bij een gericht publiek bekender te maken en hen te inspireren. In 2017 ging Naomi 10 weken lang op pad gaan met haar Volkswagenbusje om activiteiten te ondernemen. Het gezelschap van co-bloggers, journalisten en prominenten dat aanhaakte, zorgde bovendien voor extra free publicity. Hierdoor is met  met een relatief klein budget een groot bereik behaalt. Ook in 2018 gaan regelmatig bloggers voor Limburg lonkt op pad door de regio om hun eigen belevingen en ervaringen om te zetten in persoonlijke verhalen. Om ervoor te zorgen dat ook het aandeel van jouw onderneming aan deze campagne zich als een olievlek verspreidt kun je Limburg lonkt volgen via de website, Instagram en Twitter. Deel jij de avonturen van de bloggers in Zuid-Limburg ook via jouw kanalen?

Deel mee!

In 2018 zetten we de succesvolle campagne voort! In februari nodigden we diverse bloggers en instagrammers uit in het Bonnefantenmuseum om mee te brainstormen over de toekomst van Limburg lonkt. De inspiratiesessie leverde nieuwe ideeën op, welke werden geïnventariseerd en in 2018 worden omgezet in de praktijk. Een volledig vernieuwde website is begin maart gelanceerd. In voor- en najaar worden grote influencertrips georganiseerd. Daarnaast staan we ook dit jaar op toonaangevende influencer-events op het gebied van travel, zoals de Bloggers UTD in Brussel en #storymakers in Amsterdam. Om het bereik van de campagne te vergroten hebben we een Limburg lonkt Instagram kanaal geopend. Volg je ons al? Via @limburglonkt op Instagram delen we geluksmomentjes, rust en verrassingen uit de streek van #limburglonkt-gebruikers.  We roepen je op om ook zelf de hashtag #limburglonkt actief te gebruiken. Samen kunnen we het bereik vergroten en de regio op de kaart zetten. Nieuwe blogs worden allemaal geplaatst op www.limburglonkt.nl, deze website blijft voortdurend in ontwikkeling. Op de VVV Zuid-Limburg website linken we tevens door. Daarnaast delen we via @visitzuidlimburg de blogs die relevant zijn voor VVV Zuid-Limburg. Profiteer mee met het bereik en de voordelen van Limburg lonkt!

Limburg lonkt op Pinkpop 2018

Honderden geluksmomenten op Pinkpop zijn gedeeld via Instagram met #limburglonkt. Bekijk ze allemaal en lees meer over de actie! 

Bekijk de campagneresultaten 2017 in de casevideo

In 2017 organiseerden VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing als allereerste regio een blogsabbatical. Blogger Naomi ging 10 weken op pad door Zuid-Limburg. De campagne ‘Limburg lonkt’ overtrof de verwachtingen en behaalde onder andere een mediawaarde van ruim € 630.000,-. Kijk je mee naar de resultaten in deze prachtige case-video? 

Voordelen voor jou & de regio

  • Promotie, meeliften op het bereik van Limburg lonkt 
  • Naamsbekendheid
  • Samen sterk
  • Opname op de website
  • Opname in nieuwsbrief
  • Een bereik van 2,1 miljoen mensen
  • Grotere naamsbekendheid
  • Meer engagement met de regio Zuid-Limburg
  • Verblijfsduur van gasten verlengen

 

Campagne resultaten 2017

 

Limburg lonkte naar Naomi
Limburg lonkte naar Naomi ze ging 3 maanden op reis door Zuid-Limburg

In Zuid-Limburg ging ik op zoek naar inspiratie, vrijheid en nieuwe ervaringen. En die heb ik gevonden! Ik maakte talloze foto's, verhalen en filmpjes. Kijk je mee?

Lees meer >

Droom je even mee? Bekijk de prachtige samenvatting van Naomi's reis in bovenstaande video.

Meer achtergrondinformatie over de campagne

Doelstelling

Zuid-Limburg profileren als ‘geluksregio’ van Nederland waarbij ‘Good Life’ en ‘onthaasten’ de sleutelwoorden zijn door een consistente verspreiding van de boodschap en het genereren van een zo groot mogelijk bereik. Tijdens de campagne worden door influencers en media verhalen verteld en verspreidt de geluksguerrilla zich als een olievlek. Dit lijdt tot een economische impact, verhoging van de naamsbekendheid en het toeristisch marktaandeel. Sleutelwoorden: Authentiek, sympathiek en persoonlijke verhalen en ontmoetingen, geluksmomentjes.

Doelgroep

De hoofddoelgroep van deze campagne is de zelfbewuste vrouw tussen de 25 en 50 jaar. Deze vrouw combineert een (parttime) baan met een (gezins)huishouden en druk sociaal leven. Een constante zoektocht naar balans. Deze vrouw is toe aan een weekje voor zichzelf (eventueel met partner of vriendin). Doel van dit weekje voor zichzelf is onthaasten, ontspannen, genieten van klein geluk, inspiratie opdoen en nieuwe inzichten krijgen. De vrouw is nuchter en staat veraf van spiritualiteit, maar is staat wel open voor fysieke ontspanning als yoga of pilates. De vrouw is online aanwezig, naar eigen mening iets te veel online. Social media Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube. Leest te weinig boeken, maar wel tijdschriften als Flow, Linda, Wendy, Happinez en Psychologie. Bezoekt graag culturele evenementen en musea en vindt dit ook belangrijk om aan haar kinderen mee te geven.

De boodschap: Het leven roept je!

Joehoe! Ben je er nog? Soms vergeet je door de dagelijkse drukte even stil te staan. Helemaal stil te staan, letterlijk en figuurlijk. Dan nodigt het leven je uit om naar de regio Zuid-Limburg en de stad Maastricht te komen. Om weer te beleven wat het betekent om bewust te genieten, om te ontdekken waar je écht gelukkig van wordt. Om te voelen waar het leven om draait. Om speelsheid, ruimte, verrassing en kwaliteit. Dat vakantiegevoel vind je op misschien nog geen 2 uurtjes rijden vanaf de Randstad, in de lieflijke heuvels van Zuid-Limburg en de bruisende stad Maastricht. Een plek waar innovatie en traditie hand in hand gaat. Waar 3 landen, 4 miljoen mensen en 4 talen bij elkaar komen en het goede leven continu opnieuw wordt uitgevonden. Daar waar men gelooft in geluk voor iedereen. Het leven roept je!

Achtergrond

Een blogsabbatical is nog nooit eerder georganiseerd en de aanpak sprak veel bloggers aan. Bloggers en journalisten worden overspoeld met activiteiten tijdens perstrips, soms wel 15 activiteiten per dag. Met deze campagne pakken we dit heel anders aan. Zonder stress, geen overvol programma en weg van alle drukte. Maar tijd om mooie content te maken, verdieping te zoeken en even stil te staan. VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing slaan de handen ineen bij deze slow-travel bloggerscampagne om meer bezoekers naar de regio te trekken en hun verblijfsduur te verlengen. Met deze campagne sluiten we niet alleen aan bij de huidige tijdgeest van mindfullness, onthaasten en zingeving maar laten we onze boodschap vertellen van mens-tot-mens. Het draait om voelen, ervaren en beleven.

Wat is de blogsabbatical?

Zuid-Limburg en de stad Maastricht zijn de regio’s waar het draait om dagelijkse geluksmomenten, genieten van het leven en onthaasten. Tijdens deze blogsabbatical maakte Naomi gemakkelijk mooie content. Ze ging 10 weken lang ‘slow travel’ met een Volkswagenbusje op pad. Wij leverden 1 activiteit per dag, maar of zij links of rechts afsloeg… dat was aan haar. Zonder stress, geen overvol programma en weg van de drukte. Tijd om verhalen te maken en haar eigen inzichten en ervaringen te delen. Ze kreeg regelmatig gezelschap van locals, collega-bloggers, VIP’s en media om juist samen met hen verdieping te zoeken. Intense belevenissen als echte Limburgse vlaai maken met een ambachtelijke bakker en wijn proeven bij de beste wijnhuizen van Nederland. Ze struinde uren door de mooiste boekhandel ter wereld en dronk de beste latte ever in Maastricht. Kortom Zuid-Limburg is de regio waar zij rust, ruimte en ontspanning vond.

Limburg Lonkt in de media

Wendy

22 januari 2018
Haal alles uit jezelf (en je verblijf) in Zuid-Limburg en Maastricht.
Lees meer

Chapeau

5 januari 2018
Limburg blijft lonken
Lees meer

ELLE Eten

25 oktober 2017
6 Limburgse streekgerechten die je ooit gegeten moet hebben.
Lees meer

Harper's Bazaar

21 oktober 2017
Vijf redenen om zo snel mogelijk naar Zuid-Limburg te gaan!
Lees meer

LINDA. Nieuws

25 september 2017
Toe aan ontspanning? Win een weekendje Zuid-Limburg voor moeder en dochter.
Lees meer

Limburg Lonkt bij L1 AvondGasten

donderdag 7 september
Limburg Lonkt schuift aan bij L1 AvondGasten. Bekijk de uitzending van donderdag 7 september.
Lees meer

TravelNext: een inkijkje in Limburg Lonkt

donderdag 31 augustus
TravelNext is hét Nederlandse e-travel marketing platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in reizen en de reisbrancheschrijft en geeft een een inkijkje in deze campagne.
Lees meer
Manon Luijten
Manon Luijten Marketing Manager VVV Zuid-Limburg

“VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing willen oprechte, inspirerende en mooie verhalen creëren over ‘The Good Life’ in Limburg. Verhalen die je écht voelt! En wie kan dat beter dan een creatieve blogger met trouwe volgers? Er ontstaat zo user-generated content die een levend tafereel van interessante verhalen,  mooi beeld en een guerrilla aan geluk in onze regio laat zien.”

Deze campagne is een samenwerking van...

Maastricht Marketing
Maastricht Marketing www.bezoekmaastricht.nl

Naar de website van Maastricht Marketing.

VVV Zuid-Limburg
VVV Zuid-Limburg www.vvvzuidlimburg.nl

Naar de website van VVV Zuid-Limburg.

Deel deze pagina met je familie en vrienden

Terug naar de website