Corporate story

VVV Zuid-Limburg verleidt gasten tot een bezoek aan Zuid-Limburg en wijst ze ter plaatse de weg. Wij bieden voor toeristen, recreanten en inwoners relevante informatie voor hun vrijetijdsbesteding, via het medium dat de gast het liefst gebruikt. Voor, tijdens én na hun verblijf, wanneer de gast dit wenst. Hiermee fungeren wij als aanjager én verbinder van de lokale vrijetijdseconomie bij retail, horeca en de sector zelf. Wij maken daarbij dankbaar gebruik van moderne communicatie, onze historie, netwerk en kennis én van het vertrouwen dat ons merk heeft bij de consument.

Basis

Als VVV Zuid-Limburg weten we het unieke DNA van de regio te vertalen naar informatie die onze gasten wensen.

Wij delen onze kennis op innovatieve en verantwoordelijke wijze.

Samen met partners ontwikkelen we beleid en moderne producten. We weten hoe we onze gast kunnen bereiken, raken en in beweging brengen.

Door een sterke connectie tussen on- en offline producten en diensten.

We zetten ons netwerk actief in voor:

  • belangenbehartiging;
  • marktonderzoek;
  • marketing-communicatie;
  • kennisuitwisseling;
  • netwerkbijeenkomsten;
  • individuele en collectieve promotie.

Zichtbaar door extra aandacht voor media en netwerk.

We hebben kennis van alle relevante toeristische en bedrijfsmatige aspecten en zetten dit in voor onze partners.

Persoonlijke aandacht voor het ondernemersveld in recreatie en horeca.

Aandacht

We laten ons zien waar en wanneer de klant ons zoekt. Daarna worden we optimaal gevonden door aanwezigheid op relevante online kanalen en zoekmachine optimalisatie.

Resultaat: onze website.

 

Via een breed spectrum van communicatiekanalen (TV/radio/print/beurzen) zenden we een hedendaags beeld van ons aanbod de wereld in.

Nationale en (Eu)regionale campagnes.

 

Als VVV Zuid-Limburg verzamelen we alle relevante vrijetijdsinformatie en bieden deze - met moderne communicatiemiddelen - aan op de juiste plek.

Website geschikt voor alle platforms en apparaten.

 

Onze organisatie volgt het gedrag van gasten digitaal en past hier haar aanbod op aan.

  • rapportage
  • analyse

Overweging

Onze VVV Zuid-Limburg website vormt de centrale plek van relevante informatie op alle aandachtsgebieden. Zowel voor ondernemers als gasten.

  • ‘over ons’ pagina voor ondernemers
  • waar te overnachten
  • welke activiteiten te doen
  • evenementenkalender

 

We stimuleren en ondersteunen ambassadeurschap voor onze regio via blogs, vlogs en visuele media; voor ons krachtige instrumenten.

  • vlogs jenneke & Leonie en Laura
  • bloggers met eigen aandachtsgebieden

 

Door de gast te inspireren en te volgen via alle kanalen zoals b.v. social media willen we de gast bewegen om voor de bestemming Zuid-Limburg te kiezen.

Aanwezigheid op alle relevante sociale media (met focus op beleving).

Reservering

Via de online ticketshop Tickli en de VVV Zuid-Limburg winkels kunnen gasten eenvoudig tickets boeken voor activiteiten, attracties en evenementen. Dit kan via onze websites tickli.nl of vvvzuidlimburg.nl of door implementatie van een tickli-iframe in uw eigen look & feel op uw eigen website.

 

We inspireren gasten om op onze website door te klikken naar de digitale omgeving van ondernemers.

Directe link naar eigen boekingspagina’s van de ondernemers.

 

We bieden manieren om de gastbeleving extra leuk te maken door bv. iets extra’s te bieden.

Online acties via bijvoorbeeld de spoordeelwinkel e.d.

Reis

We presenteren onze regio en uw informatie op vernieuwende en originele manieren.

Zowel fysiek als digitaal zodat we de gast op maat aanbieden wat er te doen is.

Bijvoorbeeld inspiratiefilms via youtube.

 

We ontvangen de gasten in de sfeer van de regio. Dit doen we met vakkundige personele inzet met focus op kwaliteit en lang verblijf.

VVV-Limburg winkels in: Gulpen, Heerlen, Sittard, Valkenburg en Vaals.

 

We stimuleren de behoefte om regionale producten mee naar huis te nemen. We creëren als VVV Zuid-Limburg een terugkeerbehoefte. Om meer klanten te trekken kunnen ondernemers tegen aantrekkelijke voorwaarden acceptant worden van de VVV Cadeaukaart.

  • streekproducten
  • VVV-Cadeaukaart

Aanbeveling

We stimuleren onze gast om aanbevelingen en recencies achter te laten. Met focus op kwaliteit en verleiding.

Stimuleren van kwalitatieve reviews.

 

Door een intensieve samenwerking met ondernemers houden we het enthousiasme voor de regio vast én stimuleren dit met aanbevelingen en aanbiedingen.

Bijvoorbeeld door aanbevelingen van inwoners en gasten.

 

Als VVV Zuid-Limburg activeren we het schrijven van positief kritische blogs via informatie, contentondersteuning en inspiratie.

Informatie voorziening én evaluatie door middel van:

  • persvoorlichting
  • persreizen
  • beeld en tekstondersteuning

Deel deze pagina met je familie en vrienden

Terug naar de website