Ondernemers

Ondernemers

Als contribuant van VVV Zuid-Limburg profiteert u van de gezamenlijke promotie van de regio met vooral nuttige en allerlei leuke voordelen. 900 ondernemers waaronder accommodaties en dagattracties zijn u voorgegaan. Waarom? Kijk zelf maar! Ook zijn er ondernemers vertegenwoordigd in onze klankbordgroep.

 

U kunt in samenwerking met VVV Zuid-Limburg uw organisatie promoten bij enerzijds toeristen die naar Zuid-Limburg komen en anderzijds reeds aanwezige toeristen en inwoners informeren. Lees hierover meer onder ‘promotiepakketten voor ondernemers'. Ook kunt u gebruik maken van ons ticketsysteem 'Tickli-Ticketshop Limburg' voor evenementen en gasten via de VVV digitaal over de regio informeren met de 'VVV-Inspiratieschermen'. Voor lopende campagnes en projecten verwijzen wij u graag door naar het onderdeel ‘Projecten' op dit gedeelte van onze website.

 

Heeft u zelf een goed idee of wilt u weten hoe wij onze kennis als regiomarketeers kunnen inzetten voor uw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op met onze regiomanagers, zij kunnen u meer vertellen over de kosten van een lidmaatschap.

 

Regiomanagement

Om een stuk betrokkenheid bij het gebied te vergroten en een goed relatiebeheer richting overheden en contribuanten te bewerkstelligen is er een afdeling Regio Stimulering. Binnen deze afdeling is er één aanspreekpunt per gebied werkzaam, de regiomanager. Wij houden daarbij de volgende indeling aan: Grensmaasvallei, Parkstad Limburg, Heuvelland én Valkenburg-Meerssen.

De kosten zijn afhankelijk van het type bedrijf. Onze regiomanagers, uw aanspreekpunten in de regio, kunnen u hier een concreet voorstel voor maken. Extra dingen die buiten het basislidmaatschap vallen zoals persbewerking, direct mail en verkoop van kaartjes voor evenementen, worden daarnaast marktconform aangeboden. Uw regiomanager doet graag een promotievoorstel en voorziet u van advies inzake de bewerking van de markt in binnen- en buitenland. Interesse? Stuur een mail naar regiomanagement@vvvzuidlimburg.nl

Profileer uw bedrijf via VVV Zuid-Limburg

Onze promotiepakketten voor ondernemers

Als contribuant van VVV Zuid-Limburg profiteert u van de gezamenlijke promotie van de regio met vooral nuttige en allerlei leuke voordelen. U kunt in samenwerking met VVV Zuid-Limburg uw organisatie promotie bij enerzijds toeristen die naar Zuid-Limburg komen en anderzijds de reeds aanwezige toeristen en inwoners informeren. Hiervoor zijn promotiepakketten ontwikkeld.

Onze promotiepakketten

Tickli-Ticketshop Limburg, óók voor ondernemers

Voor een dagattractie, organisator van een evenement of voor u als samensteller van een arrangement, kan VVV Zuid-Limburg gemakkelijk en snel uw online ticketshop verzorgen. De verkoopstatistieken kunt u vervolgens 24 uur per dag real-time volgen in de backoffice. Het is een gebruiksvriendelijk systeem dat vele voordelen kent zoals het in de eigen huisstijl opmaken en het is via diverse kanalen waaronder een website in te zetten.

lees meer over Tickli-Ticketshop Limburg

VVV-Inspiratieschermen

Uw gasten kunt u via VVV-Inspiratieschermen op interactieve wijze kennis laten maken met de regio Zuid-Limburg. Geheel passend in deze tijdgeest! U bent zo altijd verzekerd van actuele door VVV aangeleverde informatie, dag en nacht. De aangeboden informatie is praktisch en servicegericht, die u als ondernemer in uw eigen huisstijl kunt aanbieden.

lees meer over VVV-Inspiratieschermen

Klankbordgroep

Eventjes voorstellen; de ondernemers in onze klankbordgroep die allemaal toeristisch ambitieus zijn en ‘hart’ voor Zuid-Limburg hebben, ieder op hun eigen manier. Heeft u interesse in een toekomstige VVV klankbordgroep meeting? Neem dan contact op met een van onze regiomanagers. In het verleden bespraken we belangrijke thema’s over bijvoorbeeld ‘gastvrijheid’, ‘landbouw’, ‘campagnes’ en ontwikkelden we samen kennisbijeenkomsten.

Mis niet langer...

  • onze online en offline promotiekracht binnen- en buiten Zuid-Limburg;
  • onze informatievoorziening naar toeristen & recreanten;
  • onze kennis en ons (inter)nationale netwerk;
  • de economische voordelen van toerisme en recreatie in Zuid-Limburg;
  • het vertrouwen dat ons merk bij gasten en inwoners heeft;
  • de resultaten die wij behalen met ons websitebezoek en social media verkeer;
  • de individuele promotiemogelijkheden;
  • het nieuws over toeristisch Zuid-Limburg.

VVV vroeg een aantal ondernemers wat hun motivatie is om lid te zijn van de VVV Zuid-Limburg.

Beaujean Vacances

Ans Beaujean: “Wanneer wij onze gasten ontvangen, voorzien we ze van informatie over de streek. De informatie van de VVV zoals de uittips van de week en de brochures helpen ons daarbij. Voor volledige informatie verwijzen wij onze gasten naar de Limburg Winkel, waar ze ook nog een typisch streekproduct mee naar huis kunnen nemen. Maar de gouden tips, die geven we natuurlijk zelf.”

Brasserie America

Jos America: “VVV Zuid-Limburg is belangrijk voor mijn sector want het stimuleert mensen om hun vrije tijd in onze regio door te brengen. En daar plukken horecabedrijven de vruchten van. Ook bedenkt en organiseert de VVV leuke rondleidingen. Wij als brasserie hebben hier direct profijt van. Tijdens de Lekker Leeuw Bier Tocht bijvoorbeeld ontvangen wij een hele nieuwe doelgroep in huis. Onlangs heb ik zelf de wandeling ook mogen maken, ik was verrast wat Valkenburg allemaal te bieden heeft.”

Dalauro Bed & Breakfast

Rob Kemmeren: “Via VVV Zuid-Limburg ben ik via nieuwsbrieven,persoonlijke gesprekken en bijeenkomsten snel op de hoogte van toeristische ontwikkelingen. Hierdoor kan ik mijn kennis over de branche verbeteren en netwerken met mijn collega ondernemers. Dit inspireert mij ook om samenwerking te zoeken met branchegenoten. Het belang van innovatie onderstreept men door jaarlijks tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst een innovatieprijs uit te reiken aan een van de leden. Dit
houdt mij scherp omdat innovaties in onze branche essentieel zijn."

Gene Zijde

Nadine Mullenders: “VVV Zuid-Limburg biedt ons als partner nieuwe doelgroepen die via het internet of via de accommodatiegids bij onze locatie terecht komen. Doordat zij ons ondersteunen in de promotie, kunnen wij onze aandacht meer bij onze gasten leggen. Want een tevreden gast is, waar wij voldoening en energie van krijgen. Onlangs heb ik nog advies bij de VVV ingewonnen over hoe we meer bekendheid kunnen krijgen op de Duitse markt. Ook stel ik de workshops die men organiseert over onderwerpen als social media op prijs zodat ik mijn kennis kan verbreden.”

Bloemist Joy Flowers

Joris Ruland : “De VVV Cadeaubon kan bij ons worden ingeleverd. Deze cadeaubon stimuleert een bezoek aan onze winkel en zorgt voor extra omzet op zowel korte als lange termijn. Bovendien merken wij dat klanten die betalen met een VVV Cadeaubon gemiddeld 20% meer besteden dan de waarde van de bon.”

Hoeve Krekelberg

Wynand Vogels (tevens bestuurslid van VVV Zuid-Limburg): “Toerisme is zeer belangrijk voor de regio Zuid-Limburg, zowel voor de toeristisch-recreatieve ondernemer alsook voor de locale economie. Daarom is het belangrijk dat we een partner hebben die op basis van marktonderzoek gedegen te werk gaat in het bewerken van onze belangrijkste markten. Dit via gerichte publiciteit en free-publicity. Verder behartigt VVV Zuid-Limburg onze belangen bij de politiek en geven ze het belang aan van investeringen in het toerisme."

Museum van de Vrouw

Liselotte van Beusekom: “Tijdens het 125-jarig bestaan van VVV Nederland hebben wij een expositie georganiseerd over de geschiedenis van het toerisme met als titel ‘Ik ging op reis en nam mee...’. We zijn daarvoor benaderd door VVV Zuid-Limburg en waren meteen enthousiast om de reismode van toen en nu in beeld te brengen. Dit heeft ons uiteindelijk extra bezoek en publiciteit opgeleverd. Dat rechtvaardigt onze contributie aan de VVV.”

Deel deze pagina met je familie en vrienden

Terug naar de website