Detail

(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws

28 november 2017

(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws

Vrijdag 24 november hadden we met kerststad Valkenburg de primeur op de ZDF (Zweites Deutsches Fernsehen)  als onderdeel van het programma “Volle Kanne”. VVV Zuid-Limburg stelde het programma samen en ontving het camerateam in Valkenburg. TV Valkenburg berichtte erover.

L1.nl publiceerde afgelopen vrijdag een aantal uittips van de VVV Zuid-Limburg op haar website.

Events.nl, eropuitinlimburg.com en Parkstad Aktueel berichtten over het nieuwe kerstevenement ‘Holy Moly’ in Heerlen.

Verkeersbureaus.info  schreef over Kerstwereld Rolduc in Kerkrade.

Omroep Max  kwam afgelopen week opnames maken over de geplande grootschalige zink-mijnbouw pal aan de grens met ons prachtige Geuldal is. Ons item begint bij minuut 12.06.

Angelique Rekers-Vosseberg van de watertoren in Rimburg ontving de Giraf Award door de voormalige watertoren in Rimburg om te toveren tot een uitkijktoren met een brasserie.

Op woensdag 22 november is het Mijnmuseumpad geopend. De trap verbindt het Maankwartier op snelle wijze met onder meer het Nederlands Mijnmuseum, CBS, Carbon6 en het (bus)station. Heerlen.nieuws.nl schreef erover.

TV Valkenburg deed verslag over de ingebruikname van de nieuwe brug over de Geul, achter de Drie Beeldjes in Schin op Geul, op dinsdag 5 december. Door deze brug zijn alle nieuwe wandel- en fietspaden nu in het Buitengoed Geul en Maas met elkaar verbonden.

Dagblad de Limburger is door een internationale jury uitverkozen tot de best vormgegeven regionale krant van Europa en mag zich een jaar lang ‘European Newspaper of The Year’ noemen.

De Limburger publiceerde over de nieuwe Tulpen Mural in Heerlen.

Wijndomein De Planck is met haar witte Pinot Brut 2013 in de Top 10 terechtgekomen van beste mousserende Limburgse Wijnen.

Tot 6 januari 2018 worden een door VVV Zuid-Limburg gecoördineerd persbezoek aan Mergelrijk en een Amuse tocht uitgezonden via euregioradio.eu, via Radio BOO voor beide Limburgen (zuid) & de partners Grensland en ook via DAB+ in zuidelijk Noord-Brabant.

V’burg behoort tot 15 beste kerstplaatsen in de wereld volgens CNN.

Op events.nl een artikel over het  kennis- en innovatiefestival FUTURUM.

Op anwb.nl en in hun nieuwsbrief verscheen een verhaal van de populaire blogster en vlogster  Marieke over haar avonturen in en rondom Valkenburg aan de Geul.

Een mooi reisverslag op reisfanaten.be van de familie De Sloover die een midweek in Zuid-Limburg doorbrachten. Diverse aangesloten leden van VVV Zuid-Limburg boden de familie hun Zuid-Limburgse gastvrijheid aan.

Op specialvillas.nl verscheen een leuke blog over kerst in Zuid-Limburg.

La Saison Culinaire sloot het culinaireseizoen op 20 november af met een liefdadigheidsdiner voor de Voedselbank Limburg-Zuid. Verkeersbureaus.info, Chapeau Magazine en sittard-geleen.nieuws.nl gaven er aandacht aan.

Op 8 oktober jongstleden opende de apothekerstuin met geneeskrachtige planten bij het Ursulinenconvent.