(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws in april

30 april 2018

(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws in april

Op zaterdag 28 april ontving de gemeente Schinnen, officieel het predicaat “Bokkerijdersgemeente” van het Internationaal Bokkerijdergenootschap. Ook is  de nieuwe fietstocht ‘Bokken-Rollen’ gepresenteerd en te verkrijgen bij de vestigingen van de VVV Zuid-Limburg, de deelnemende horecalocaties en te bestellen via www.limburgwinkel.nl.

Over het beleven van de Via Belgica tijdens de Nationale Romeinenweek van 28 april tot en met 6 mei verschenen verschillende nieuwsberichten via Events.nl, De Limburger, Verkeersbureaus.info, Parkstad Actueel en Meerssen Nieuws. Verschillende routes op het gebied van het Romeinse verleden in Zuid-Limburg en evenementen zijn te vinden op www.viabelgica.nl.

Op 24 april jl. toerden de gemeente en toeristische ondernemers van Echt-Susteren - het Smalste stukje Nederland - met een bus naar de toeristische hoogtepunten van de gemeente Maaseik. Dit met het oog op de samenwerking van beide grensgemeenten die onderdeel zijn van het RivierPark Maasvallei en zijn aangesloten bij Cittaslow. Ook stond de Drielandenroute van de gemeente Echt-Susteren al centraal in een artikel van Wiel Beijer op de wandelpagina van de Limburger.

Op 20 april mocht VVV Zuid-Limburg weekendtips geven voor uitjes om te ondernemen in Zuid-Limburg op L1radio

Over de gezichten en stemmen van Margraten publiceerden Via Limburg, Limburg Today en Parkstad Actueel

In de vijfde tv-aflevering van IBA Actueel informatie over de extra boost aan de ‘Miljoenenlijn’. Ook is directeur Anya Niewierra te gast in de aflevering over het IBA-project Leisure lane. De serie is te zien via de Streekomroep LOO-tv, Omroep Groot Nuth en Omroep Landgraaf of via de online mediakanalen van IBA Parkstad. Ook lanceerde IBA Parkstad al het ‘Bewoners maken Parkstad’ fonds, waar bewoners met goede ideeën snel geholpen kunnen worden om hun buurt beter te maken.

Esther Theunissen, uitgever en co-eigenaar van Mes & Vork Media Groep, is op dinsdag 17 april 2018 uitgeroepen tot president van SKÅL Limburg. SKÅL International is de enige wereldwijde branchebrede organisatie op het gebied van toerisme, (zaken)reizen, recreatie, hospitality en daaraan gelieerde bedrijven, met een wereldwijd netwerk van 16.000 leden in 80 landen, met 400 clubs en bestaat inmiddels ruim 80 jaar.

TV Valkenburg vestigde zich in april boven het VVV kantoor op het Theodoor Dorrenplein in het centrum van Valkenburg.

Zaterdag 14 april is het Zuid-Limburgse Noorbeek, benoemd tot het eerste Icoonlandschap van Nederland door de Vereniging Nederlands Cultuurlandschap. De Limburger schreef er een mooi artikel over.

Op 12 april opende de voorlopig laatste bestemmingentrein van Arriva - De Cauberg-trein - in Valkenburg. De trein is aan de binnenkant geheel in wielersfeer gebracht met allerlei wetenswaardigheden over de wielerhistorie van de Cauberg. Eerder al zag de Abdij Rolduc-trein het levenslicht.

Dailygreenspiration.nl schreef een leuk artikel over de Rivierpark Maasvallei.