Detail

(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws december

18 december 2017

(VVV) Zuid-Limburg in het nieuws december

In de gemeente Valkenburg aan de Geul is een bijzondere vondst gedaan: restanten van de meer dan tweeduizend jaar oude Romeinse heerbaan de ‘Via Belgica’ zijn opgegraven op het terrein van Château Sint-Gerlach.

Op de vakwebsite reisprofs.nl viel te lezen dat Stichting Kasteel van Valkenburg officieel de status van museum heeft gekregen.

Op 7 december is de naam van het nieuwe belevingscentrum in de voormalige Leeuw-brouwerij in Valkenburg aan de Geul bekendgemaakt; Par’Course.

Begin december is de nieuwe brug in Schin op Geul als onderdeel van het nieuwe routenetwerk van Buitengoed Geul & Maas in gebruik genomen, onder andere limburgtoday.nl en verkeersbureaus.info berichtten hierover.

Daisy Wubbels van Soetkees schreef een blog over Kerststad.

Guido`s Orchestra en Maestro Guido Dieteren persoonlijk gaan niet alleen in samenwerking met de gemeente Kerkrade concerten organiseren op 20 en 21 juli 2018 maar ook een verbinding aan op economisch, maatschappelijk en marketing gebied.

VVV Zuid-Limburg heeft sinds kort een samenwerking met Omroep Landgraaf die vlogs voor ons gaat uitzenden zoals bijvoorbeeld de vlog van Laura over de Christmas Parade.

Over de Amuse Tocht Sittard verscheen een artikel op eropuitinlimburg.com, verkeersbureaus.info en op events.nl.

Half november kwamen er twee medewerkers van Zoover naar Zuid-Limburg om items op te nemen over Kerststad Valkenburg en Kerst in Zuid-Limburg. Inmiddels verschenen er leuke filmpjes en verhalen over de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij in Simpelveld en over het Lupa Outdoors Vijvercentrum in Limburg. Zoover deelde dit ook via haar facebookkanaal.