User Generated Content op VVV Zuid-Limburg website

Nieuwsbericht

User Generated Content op VVV Zuid-Limburg website

28 mei 2018

VVV Zuid-Limburg maakt gebruik van Flowbox: een User Generated Content tool die middels hashtags en geo-locaties foto's doorplaatst op de website. Gezien de ontwikkelingen en het afnemende bereik op Facebook zoekt VVV Zuid-Limburg telkens naar nieuwe mogelijkheden om zich als destinatie op social media te blijven profileren. Instagram speelt hierin een belangrijke rol en is momenteel het snelst groeiende social media netwerk. Elke dag opnieuw delen zowel inwoners als toeristen foto’s van onze regio via social media. 

VVV Zuid-Limburg speelt hier op in door gebruiken te maken van Flowbox: een User Generated Content tool. Via deze tool worden middels hashtags en geo-locaties (openbare) foto’s van mensen doorgeplaatst op bijvoorbeeld onze website, in nieuwsbrieven en op ons Instagramaccount.

Het doel van User Generated Content is het activeren van de doelgroep (inwoners en toeristen) waardoor de community en mate van betrokkenheid zal toenemen. Immers komt het geloofwaardiger over wanneer andere personen het Zuid-Limburg verhaal verspreiden in plaats van de VVV zelf. Kernwaarden die de doelgroep triggeren om hun verhalen te delen zijn de ‘unieke natuur’ en de ‘trots’ van de Zuid-Limburgers. Ook wordt hiermee de veelzijdigheid van Zuid-Limburg goed uitgelicht. Voorbeelden zijn niet enkel de unieke natuur, maar ook de verschillende regio’s zoals het urban Parkstad en historische Valkenburg, de bourgondische cultuur en het fiets- en wandelaanbod. Een recente campagne waarbij Flowbox is ingezet, was tijdens Pinkpop 2018. Hierbij werden de festivalbezoekers opgeroepen hun leukste Pinkpop-moment te delen met #limburglonkt. Deze foto's werden vervolgens ingeladen op limburglonkt.nl/pinkpop 

Ook een mooi beeld delen van de regio? Deel het met #visitzuidlimburg en wie weet verschijnt jouw attractie, accommodatie of horecagelegenheid ook op onze website!

Op donderdag 28 juni heeft VVV Zuid-Limburg een Instagram workshop georganiseerd voor haar ondernemers. Hier leerden zij van een expert tips & tricks en vooral hoe toeristische ondernemers kunnen samenwerken en elkaar kunnen versterken via dit snelst groeiende medium. 

Deel deze pagina met je familie en vrienden

Terug naar de website