Terugblik @visitzuidlimburg

Nieuwsbericht

Terugblik @visitzuidlimburg

26 februari 2018

Vele toeristische organisaties zijn vandaag de dag vindbaar onder de naam ‘visit’. Ook de Nederlandse VVV's sluiten zich hier massaal bij aan.  Ondanks dat het VVV-merk als sterk en betrouwbaar merk wordt beschouwd, heeft ook VVV Zuid-Limburg ervoor gekozen om zich vanaf 2017 als Visit Zuid-Limburg te profileren op haar social media. Met deze naamswijziging is (VVV) Zuid-Limburg op social media sneller en makkelijker vindbaar geworden tijdens de online zoektocht van de bezoeker. Dit resulteerde in een forse groei van het aantal volgers.


Het aantal volgers op Facebook is in 2017 gestegen met ruim 41% en de pagina Visit Zuid-Limburg heeft afgelopen jaar meer dan 50.000 likes behaald. Ondanks de vele ontwikkelingen in het algoritme van Facebook is ook het gemiddeld bereik gestegen met 43%. Hiermee is (VVV) Zuid-Limburg een van de grootste toeristische organisatie van Nederland op Facebook. Groter dan concurrerende destinaties  zoals bijvoorbeeld Texel of de Gelderse streken of een organisatie als Zoover. Het aantal volgers op Instagram kent een groei van maar liefst 77%.


Deze groei is mede ontwikkeld doordat VVV Zuid-Limburg in 2017 gestart is met het actief inzetten van webcare. Door middel van een online monitoring tool, worden alle social media kanalen gemonitord en wordt interactie, loyaliteit en betrokkenheid gecreëerd. Ook in 2018 zal VVV Zuid-Limburg hierop blijven inzetten en gaan zij zich verder richten op het delen van User Generated Content en het vermarkten van de hashtag #visitzuidlimburg om zo toeristisch Zuid-Limburg nog meer op de (digitale) kaart te zetten.


Volg ook de sociale mediakanalen @visitzuidlimburg en deel mee met de hashtag #visitzuidlimburg.

Deel deze pagina met je familie en vrienden

Terug naar de website