Publieksmanifestatie op de Buitenring 30 september

12 september 2018

Publieksmanifestatie op de Buitenring 30 september

Op woensdag 11 maart 2015 gaf de Raad van State groen licht voor de aanleg van de Buitenring Parkstad Limburg. Na jaren van hard werken is het moment gekomen; de 26 km lange ringweg is bijna klaar! Een aantal delen van de Buitenring is al in gebruik genomen. Voordat ook de laatste wegdelen open gaan, wordt er op zondag 30 september 2018 een publieksevenement georganiseerd om iedereen de kans te geven om een uniek kijkje te nemen op een nog niet in gebruik genomen deel van deze nieuwe autoweg. Zo'n 10 kilometer van de Buitenring, van de Schuureikenweg (Hoensbroek) tot aan de Mijnsteenberg (Brunssum), wordt die dag opengesteld voor publiek.

Activiteiten zondag 30 september
De ochtend begint met de IBA Leisure Run en de IBA Leisure Business Run; een hardloopwedstrijd met verschillende afstanden. Start en finish van de hardloopwedstrijd is bij de aansluiting N276 (Brunssum) . ‘s Middags zijn er mogelijkheden om te wandelen of fietsen. Er wordt aangeraden om met de fiets te komen want de parkeermogelijkheden zijn beperkt.

Dus noteer zondag 30 september 2018 in uw agenda en ren, fiets of wandel mee over de Buitenring! Kijk op www.opdebuitenring.nl voor meer informatie.